Trochę logopedii

Dzień dobry!

Pogoda za oknem Nas nie rozpieszcza, więc śpieszę dziś do Was z wiosennymi ćwiczeniami buzi i języka ! 🙂

A zaraz po szybkiej rozgrzewce będzie czas na gry i zabawy logopedyczne do których materiały zamieszczone są poniżej posta.

Dziś będzie coś dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głosek: „ s ”, „ z ”, „ c ”, „ l ” oraz „ ż ”.

Znajdziecie tutaj:

  • Obrazki z wyrazami z głoską „ s”, które po dwukrotnym wydrukowaniu mogą posłużyć do gry w MEMO lub w Piotrusia. Ilustracje są czarno-białe, więc dzieciaki mogą nadać im ulubionych kolorów kredkami lub farbkami – przy okazji będą ćwiczyć też swoje zdolności manualne oraz doszkalać ruchy precyzyjne, co jest niezwykle ważne w terapii logopedycznej 🙂
  • Grę planszową dla przedszkolaków utrwalających właściwą artykulację głoski „ z ” oraz tych którzy ćwiczą wymowę głoski „ ż ”
  • Obrazkowe domino dla dzieci uczących się prawidłowej artykulacji głosek „ c ” oraz „ l” cwiczenia-artykulacyjne
  • gloska-c-domino
  • gloska-l-domino
  • gloska-s-obrazki
  • gloska-z-gra
  • gloska-z-gra

Trzymajcie się ciepło ! Justyna 🙂

Dziś środa więc matematyka…..

Kochani zapraszam dziś do zabaw matematycznych  – Ewa 🙂

Połóż we właściwym miejscu…

Przygotuj krzesło i kilka zabawek (pluszak, klocki, piłka…). Ustaw krzesło i poproś, żeby dziecko położyło  zabawki zgodnie z podaną przez ciebie instrukcją np.:

Połóż misia na krześle,

Połóż niebieski klocek pod krzesłem itd.

Możecie zabawę wzbogacić o wspólne ułożenie jakiejś niezwykłej opowieści związanej
z przedmiotami, które biorą udział w tej zabawie

Dawno, dawno temu w krainie Krzeslandii mieszkał król Miś…

 Symetryczny obrazek

Połóżcie sznurek, linę na podłodze. Po jego jednej stronie ułóżcie kompozycję z klocków . Niech dziecko odtworzy ten sam układ po drugiej stronie liny. symetryczny- obrazek

Za kolejnym razem kiedy ułożycie schemat, zasłońcie go – tym razem dziecko ma za zadanie ułożyć  to samo z pamięci

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawa-symetryczna/

Mała motoryka – zabawy z gumkami

To jedna z ulubionych zabaw dzieci. Segregowanie kolorystyczne gumek recepturek na

20181129-dsc_5870

klockach LEGO. Wbrew pozorom taka praca wcale nie jest prosta dla małych rączek. Ale za to jaka efektowna, a dzięki nimi dzieci ćwiczą chwyt pęsetkowy
i koordynację ręka-oko.

 

 

Dzień dobry!
Przesyłam zadania z dzisiaj – aktywność matematyczna – Kodowanie na dywanie (mieszanie kolorów, dorysowywanie konturu, Labirynt Myszka, Ślimakowa gra, Wiosenna łąka);

 Pozdrawiam! Małgosia 😊 zadania-bez-nudy

Witajcie!

Dzisiaj mam dla Was trzy matematyczne zadania 🙂

Spokojnie, wszyscy na pewno sobie poradzicie. W razie problemów rodzice z chęcią posłużą Wam pomocą.

Zaczynajmy:
Zadanie 1. Pokolorujcie obrazek według wskazanego kodu.
psiak-kolorowanie-wg-kodu

Zadanie 2. Zaprowadźcie myszkę do sera według podanego kodu.
kodowanie-kp-mysz

Zadanie 3. Pomóżcie kotom w labiryncie odnaleźć drogę do kłębka.
labirynty

Powodzenia – Marta  😉

Dzień dobry
Mam dzisiaj dla Was trzy zadania i jedną zagadkę. Ale po kolei.

Jako pierwszą zaproponuję Wam grę, dla której nie wymyśliłam nazwy.

W zabawie biorą udział dwie osoby. Potrzebna będzie kartka w kratkę (kładziemy ją na stole między uczestnikami), kredki w dwóch kolorach i dwie kostki.

Przebieg zabawy:

Grę zaczyna ten, kto pierwszy wyrzuci choćby jedną „szóstkę”. Pierwsza osoba rzuca dwiema kostkami, dodaje ilość kropek, ustala wynik. (Mamo, tato pomóż, jeśli przedszkolak ma problem z dodaniem. Do tej pory Skrzaty liczyły w granicach 10). Na kartce w kratkę, od swojej strony zamalowuje tyle kratek, ile oczek w sumie (na dwóch kostkach) wyrzucił. Kolejny ruch ma druga osoba – postępuje podobnie: rzuca kostkami, przelicza, sumuje i zamalowuje kratki. Wygrywa ten, kto zamaluje większą część kartki.

Jeśli chcecie stworzyć bardziej kolorową planszę ustalcie np. dla każdej osoby inny zestaw kolorów kredek. Macie pomysł na nazwę dla tej zabawy?

gra

 

 

 

 

 

 

Drugie zadanie ode mnie na dziś

„Złapmy lwa”!

Czy słyszeliście o grze, która nazywa się „Złapmy lwa”? Jest to wersja japońskich szachów dla najmłodszych.

 Zasady są bardzo proste.

Są dwie drużyny – Drużyna Lasu (jeden gracz) i Drużyna Nieba (drugi gracz). Każdy z graczy ma 4 klocki: lwa, słonia, żyrafę i kurczaka. Kurczak jako jedyny może zamienić się w kurę, gdy uda mu się dotrzeć do końca planszy. Zwierzątka przesuwają się w różnych kierunkach – każde zwierzątko inaczej. Żeby było łatwo to zapamiętać, kierunki rozrysowane są na klockach. Zwierzątka mogą się zbijać. Wygrywa ten, kto złapie (zbije) lwa przeciwnika.

Zerknijcie na film. Zasady są tam jasno, w zrozumiany sposób opisane. https://www.youtube.com/watch?v=eupedyr9B_o&feature=youtu.be

Jeśli macie ochotę zagrać w tą grę poproście rodziców o wydrukowanie wersji papierowej. Jest ona przygotowana w formie kolorowanki. Ja sobie tą kartę powiększyłam i pokolorowałam. Figury zwierzątek nakleiłam na tekturki, aby wygodniej było nimi przesuwać.
https://www.eisystem.pl/materialy-dla-nauczycieli-karty-pracy/

Należy wyszukać kolorowankę z grą wśród innych kart pracy.

karty-pracy

 

 

 

 

 

 

 

A może ktoś z Was ma tą grę albo w nią grał?

Już nie mogę się doczekać, kiedy wrócimy i zagramy na żywo.

Propozycja trzecia.
W ramach kodowania (Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować) proponuję zabawę bez drukowania. Wystarczą klocki.

„Budujemy wieżę z warunkami…” Przygotuj klocki, zbuduj z nich wieżę według podanego warunku (jednego z poniższych):

  • Każde kolejne piętro wieży musi składać się z jednego klocka więcej niż poprzednie;
  • Każde kolejne piętro wieży musi składać się z podwójnej liczby klocków niż poprzednie;
  • W każdym kolejnym piętrze muszą być inne kolory niż w piętrze niżej, ale w piętrze np. 2 i 4 mogą się powtórzyć;
  • Zbuduj wieżę tak, aby klocki takich samych kolorów nie dotykały się (nawet rogiem);
  • Wymyśl swoje warunki.

Miłej zabawy

Napiszcie mi proszę (mama z tatą pomogą napisać) jakie warunki wymyśliliście. Odpoczęliście trochę? Ciekawa jestem jak dziś spędzaliście czas.

A co ja dziś robiłam? Kto zgadnie?
Kiedy będziecie się nad tym zastanawiać popatrzcie na drugie zdjęcie. Co się zmieniło? Znajdźcie 5 różnic.

roznice-1 roznice-2

 

 

 

 

 

 

 

 

A może Wy też pokażecie co dziś zrobiliście? Miłego zgadywania – Madzia 🙂

Zaszufladkowano do kategorii Wszyscy

Kolejna porcja propozycji plastyczno – konstruktorskich

Hej dzieciaki!!!

Dziękujemy serdecznie , że z zainteresowaniem śledzicie wysyłane przez nas zabawy.
Jeżeli coś Wam się podoba z naszych ofert to suuuuper!.
Nie stresujcie się gdy nie macie na wszystko czasu albo nie udało się z różnych przyczyn czegoś wykonać, do wszystkich tych działań można wrócić później albo powtórzyć je jeszcze raz.

Dzisiaj proponuję wykonanie zajączka ze skarpetki.

Potrzebne wam będą – skarpetka, ryż, sznurek , wstążeczka, nożyczki i marker.
Te zajączki wypełnione ryżem mogą mieć dodatkowo zastosowanie praktyczne – ryż chłonie wilgoć  można więc takiego zajączka wozić w samochodzie.

Oto strona na której znajdziecie opis jak go wykonać

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

Pozdrawiam – Ewa!


Hello Spring!
Zapraszam do zabawy, która pomoże utrwalić nazwy kolorów, zwierzątek, części ciała. Możecie zatańczyć, zaśpiewać, spróbować znaleźć wskazane kolory
w pobliżu Was oraz narysować wiosennego Motylka

Pozdrawiam! Małgosia 🙂
Przesyłam link do pracy plastycznej

https://www.youtube.com/watch?v=r3fIbxInDrM

https://sway.office.com/Dj5AworoxnZgWWWb?ref=Link&loc=play

Witajcie Kochani! Dzisiaj tworzymy plastycznie. Zapraszam Was do wykonania pieska z kół z origami. Potrzebne do tego będą: 6 kół w kolorze szarym, 1 duże czarne, 2 małe na uszy, 1 małe czarne na oko, 1 małe granatowe nosek, 1 małe czerwone język.
Wyślijcie zdjęcia jak Wam udało się zrobić 😀Pozdrawiam Ola

Drogie Skrzaty, dziś działamy plastycznie, konstrukcyjnie, dlatego zapraszam Was do wykonania psa.
Do tego zadania będziemy potrzebować:

4 drewniane spinacze do bielizny
pomarańczowy filc (może być gruby karton, tekturka)
pompon (można zdobić pomponik z włóczki)
oczy (mogą być plastikowe, z brystolu)
farby – akwarele
klej

Pracę rozpoczynamy od połączenia 4 spinaczy (instrukcja na filmie). Później malujemy naszego psa. Może być gładki, w łaty, w cętki  – jak sobie wymyślicie. Z brystolu lub filcu wycinamy łapy (2x) i uszy. Tylko od Ciebie zależy czy Twój pies będzie miał długie uszy jak spaniel czy krótkie jak ratlerek. Na brystolu rysujemy oczy lub wycinamy je z filcu. Do spinacza doklejamy oczy i nos.

Miłej zabawy!  – Magda

http://praceplastyczne.pl/zwierzeta/85-pies

P.S. Już teraz jestem ciekawa jaki piesek pojawi się u Was.

I jeszcze kilka ciekawostek o psach: psy zwykle kojarzą się jako towarzysze zabaw, ciepłe i miłe futrzaki, do których można się przytulić, kiedy jest smutno i z którymi przyjemnie jest spędzać czas. Ale czy wiecie, że są takie psy, które pracują? Jak myślicie, co one robią?
Psy stróżujące
To zwierzęta, których zadaniem jest pilnowanie dobytku, budynków, lub nawet całych posiadłości.
Psy ratownicze
Psy ratownicze charakteryzować się muszą dużą inteligencją, a także energią i zwinnością, które Pomagają w odnajdywaniu ofiar nieszczęśliwych wypadków i udzieleniu im pomocy. Psy ratownicze często należą do straży pożarnej.
Psy policyjne
Te niezwykle starannie szkolone zwierzęta wykorzystywane są na wiele sposobów, od obrony mundurowych, z którymi pracują, po pojmanie napastnika. Psy policyjne w przeciwieństwie do innych psów pracujących, muszą charakteryzować się szczególnym temperamentem, w którym możliwe jest wywołanie świadomej agresji i powiązanie jej z odpowiednią komendą.
Psy asystujące niepełnosprawnym
Psi asystenci szkoleni są od szczeniaka tak, by być w stanie reagować na określone znaki swojego właściciela i na ich podstawie wykonywać czynności pomagające osobom niepełnosprawnym (niewidzącym, poruszającym się na wózkach inwalidzkich) w codziennym życiu – prowadzeniu przez ulicę, podawaniu przedmiotów, czy nawet otwieraniu drzwi.
Psy terapeuci
Dogoterapia, czyli terapia przy pomocy psów, to forma pomocy w ćwiczeniach rehabilitacyjnych, najczęściej skierowana do dzieci.
Psy pasterskie
Niegdyś do zadań tych zwierząt należało pilnowanie wypasanych stad i ich ochrona przed drapieżnikami, jednak w obecnych czasach najczęściej sprowadza się do trzymania „podopiecznych” w ryzach oraz do pokazów.
Psy wykrywające substancje niebezpieczne
Jedna z wyspecjalizowanych jednostek psów mundurowych, dzięki niezwykle czułym nosom jest w stanie wykryć nawet najlepiej ukryte narkotyki, a także materiały wybuchowe czy przemycanych ludzi.
Psy pociągowe
Silne, wytrzymałe, te psy żyją w ruchu! I to nie byle jakim, ich zadaniem jest ciągnięcie załadowanych sań lub wózków.
Psy towarzyszące
Równie ważnym zadaniem jak wszystkie do tej pory wymienione jest dla psa towarzyszenie swojemu panu. Osoby samotne, starsze, czy chore np. na epilepsję lub depresję mogą znaleźć w przyjaznym czworonogu niezwykle oparcie.

Myślę, że się ze mną zgodzicie, że pies jest wiernym i kochanym przyjacielem człowieka. Kto z Was ma psa?

Cześć tu Marta 🙂

Wczoraj wieczorem pokazałam Wam kilka kółek różnej wielkości, niebieski karton, nożyczki i klej. Ktoś wie co można z tego zrobić? Nie? To już tłumaczę. Zwierzaki domowe to nie tylko psy🐶, koty🐱, chomiki🐹 i króliki 🐰 ale także piękne, kolorowe rybki🐠🐟. I właśnie do zrobienia takiej rybki dziś Was zachęcam.

Weźcie jedno większe kółko i złóżcie je na pół – to będzie głowa naszej rybki. Następnie weźcie znacznie mniejsze kółeczka (ok 20szt) i również poskładajcie je na pół – to będą łuski naszej ryby, w kolejnym kroku weźcie dwa kółka mniejsze koloru głowy, złóżcie je na pół i będzie to ogon. Nie zapomnijcie oczywiście, żeby przykleić rybce oko i buzię. I proszę bardzo, Wasza rybka już gotowa. Jeśli macie ochotę możecie łuski posypać brokatem, żeby pięknie się świeciła. Pokażcie swoje rybki w komentarzu. Ja również obiecuję pokazać swoją.

Gdyby moja instrukcja była niejasna załączam zdjęcie ze strony Internetowej, którą się inspirowałam.

rybka-z-kolek-origami-1024x683

Jeszcze poniedziałkowa dawka logopedii

Dzień dobry! Gotowi na kolejną dawkę logopedii w domu?

Oto małe co nieco dla młodszych dzieci 🙂

Otóż, utrwalanie wymowy głosek: „ f ” i „ w ”  oraz  „ k ” i „ g ”.!
Drogi Rodzicu sprawdź na jakim etapie terapii jest Twoje dziecko w materiałach, które otrzymuje ono na terapii do pracy w domu.

Poniżej zamieszczam materiał zawierający karty z obrazkami utrwalającymi artykulację odpowiednio – głosek: „ f ” i „ w ”  oraz  „ k ” i „ g ”.

Obrazki można wykorzystać na kilka sposobów. Na przykład do gry w MEMO –  wydrukuj materiał dwukrotnie, a następnie wraz z dzieckiem odszukujcie takich samych obrazków. Oczywiście nazywajcie je przy tym ćwicząc artykulację 🙂 Starsze dzieci mogą odmieniać wyrazy i tworzyć liczbę mnogą oraz pojedynczą lub układać z nimi zdania.

P.S. Pamiętajcie o porządnej rozgrzewce buzi i języka ! 🙂

Powodzenia! – Justyna:)
karty-wyrazowe-k
materiał-obrazkowo-językowy-głoska-g
to-Filip
to-Wit

Dziś witamy w świecie aktywności językowych :-)

Zacznijmy dzisiejsze zabawy od wysłuchania piosenki „Na wyspach Bergamutach”
Jeżeli macie książeczkę z tym wierszykiem w domu to rodzice zamiast włączać piosenkę, mogą Wam ją  przeczytać .  https://www.youtube.com/watch?v=zi-ulN820p8

Zadanie nr 1, dla Was:
Jeżeli uważnie słuchaliście treści to wymieńcie przynajmniej trzy zwierzątka, o których była mowa (kto nie potrafi wymienić 3, to może jeszcze raz posłuchać piosenki)

Zadanie nr 2

Rodzic czyta tekst, a dziecko uzupełnia rym

Na wyspach Bergamutach, podobno jest kot w ………………
Widziano także osła, którego mrówka……………….
Jest kura samograjka, znosząca złote………….
Na dębach rosną jabłka, w gronostajowych……………….
Jest i wieloryb stary, co nosi……………….
Uczone są łososie, w pomidorowym……………..
Tresowane szczury, na szczycie szklanej…………..
Jest słoń z trąbami dwiema i tylko wysp tych ……..  ………….

Zadanie nr 3     Zdrobnienia – do nazwy zwierzątka dziecko podaje jego zdrobnienie
(OCZYWIŚCIE CHODZI O ZWIERZĄTKA,  KTÓRE DZIECKO JUŻ ZNA Z WIERSZYKA „Na wyspach…”)

Np. kot – kotek
osioł – osiołek
kura –
wieloryb –

Śmieszne zagadki o zwierzętach- zapraszam na podaną niżej stronę, dowiecie się m.in.:
–   Jakie zwierzę śpi w butach?
–    Co chodzi po ścianie i błyszczy?

https://miastodzieci.pl/zagadki/smieszne-zagadki-o-zwierzetach/
Pozdrawiam Was cieplutko – Ewa

Dzień dobry Misie!
Przesyłam materiały z dzisiaj – aktywność językowa “Spotkanie z Bocianem i jego Żoną” (M.Barańska, A.Jurkiewicz) spotkanie-z-bocianem-i-jego-żoną

i z języka angielskiego (Animals on the farm)

farm-animals-bingoPozdrawiam! Małgosia 🙂

Farm Animals- Bingo Propozycja zabawy z języka angielskiego.
Jakie zwierzątka mieszkają na wsi?
Może spróbujecie je nazwać?
Show me…
  • a duck…
  • a sheep…
  • a rooster…
  • a pig…
  • a rabbit…
and Let’s play!

Ola też proponuje pieski

https://psy-pies.com/artykul/wiersze-o-psach-jana-brzechwy,1013.html
https://www.youtube.com/watch?v=eOM2fxxWGmY

Witajcie!
Weekend za nami. Pokazał nam idealnie jak to w tym marcu bywa – w sobotę cieplutko i piękne słońce, a w niedziele zimno i deszcz ze śniegiem. Mimo wszystko mam nadzieję, że zostaliście w domu #zostańwdomu

W tym tygodniu o zwierzętach wszelakich. Ja kocham koty w związku z tym o kotach będzie
Na początek proponuję wiersz. Poproście rodziców, żeby Wam go przeczytali a następnie odpowiedzcie na pytania, które znajdują się pod tekstem. Powodzenia –  Marta

Dorota Kossakowska „Koty i płoty”

Wszystkie koty lubią płoty,to jest prawda znana.
Chodzą po nich w dzień i w nocy bez swojego pana.
Lubią chodzić na spacery rano, wieczorami.
Odbywają długą podróż własnymi drogami.
Lubią ganiać myszy, ptaki, krety i nornice.
Każdy kotek duży, mały ma swą tajemnicę.
Wszystkie koty lubią spać rano i w południe,
kiedy z nieba niebieskiego świeci słońce cudnie.
Kiedy kotek już się wyśpi, łapki swoje myje,myje uszy,
brzuszek, ogon, pyszczek oraz szyję.
Potem mruczy, mruczy, mruczy swoje kołysanki
i przytula się cichutko, do swej pani Hanki.

Pytania do wiersza

  1. Co lubią robić koty?
  2. Jakie zwierzęta lubi ganiać kotek?
  3. Jakie części ciała mył kotek w wierszu?
  4. Co robi kotek kiedy skończy się myć?
  5. Jak ma na imię właścicielka kota?

A czy Wy macie w domu kota? Jeśli tak wstawcie jego zdjęcie. Z chęcią wszystkie obejrzę

Poćwiczmy jeszcze percepcję słuchową. Jest to bardzo ważne aby móc później czytać i pisać. https://www.youtube.com/watch?v=cG7HMK3bA24

Dzień dobry,

Mam nadzieję, że choć trochę wypoczęliście. Na dobry początek proponuję zabawę, którą znacie „A ram sam sam”. Słowa są bardzo proste i już po pierwszym odsłuchaniu wpadają w ucho. Zabawa polega na tym, aby równocześnie śpiewać piosenkę i pokazywać umówione ruchy. Za każdym następnym razem robi się to szybciej. Gotowi? Start!

Najbliższy tydzień minie nam pod hasłem „Zwierzęta wokół nas”. Będziemy rozmawiać o tych zwierzętach, które mieszkają najbliżej człowieka. Poznacie zwierzęta, które mieszkają z nami – z Waszymi ciociami, bo każda z nas ma jakieś zwierzątko. Bawi się z nim, opiekuje się nim i o nie dba. Chcecie zgadywać kto ma jakiego pupila?

Skrzaty, uwaga!!!

Poznajemy nową literę – „J, j”. A może dla niektórych nie jest nowa? Co Wy na to – Jurku, Juleczko, Justynko?

Dzisiaj pomoże nam w tym UBU. https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

Pomyśl, jakie znasz inne słowa, które rozpoczynają się głoską „j”?

Podziel wymyślone słowo na sylaby, przelicz je.

Stwórz „słowniczek”? Zilustruj wszystkie słowa jakie znasz rozpoczynające się głoską „j”. A może potrafisz jakieś podpisać?

Stwórz swój wierszyk – tak jak UBU. Poproś mamę lub tatę (a może masz starsze rodzeństwo?) o zapisanie go i wstawienie w komentarzach. Miło mi będzie zobaczyć, że pracujesz, uczysz się ze mną i bawisz.

W pliku „Skrzaty litera J” zamieszczony jest obraz graficzny głoski „j” czyli litera „j” – pamiętacie – głoski mówimy, litery piszemy.

Jest tam też kilka przykładowych ćwiczeń, np. wyszukiwanie litery w tekście, próby przeczytania słów. Spróbuj narysować po śladzie jeża, jagody, jabłoń.

W pliku „kreślenie wzorków” znajdziecie zadanie graficzne – nieco trudniejsze.

W pliku „Kotki – łączenie kropek_plątaninki” – zadanie łatwiejsze.

Powodzenia! życzy Madzia

kotki-połącz-kropki_plątaninki

kreślenie-wzorków

Skrzaty-litera-j

Wielkanocny konkurs plastyczny :-)

No to na zakończenie tygodnia 🙂 propozycja “podziałania” przez weekend w dobie #zostańwdomu 🙂

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA DZIECI I RODZICÓW

„WIELKANOCNA OZDOBA”
1 Cele Konkursu

  • Rozwijanie sprawności manualnej dzieci.
  • Uwrażliwianie na sztukę, wielkanocne obrzędy kulturowe.
  • Propagowanie tradycji związanych z Świętami Wielkanocnymi.
  • Doskonalenie umiejętności korzystania z technologii informacyjnej, komunikacyjnej.

    2 Organizator Konkursu

1) Organizatorem Konkursu jest Przedszkole Miejskie nr 54 w Łodzi.

2) Adres Organizatora: ul. Wólczańska 33, 90-607 Łódź.

3) Osoby upoważnione do udzielania informacji na temat konkursu:
Dyrektor Przedszkola: Małgorzata Bułacińska;
Nauczyciele: Magdalena Hibner, Aleksandra Gołdyn, Ewa Mikołajczyk, Marta Pocałujew, Małgorzata Stroińska.

3 Założenia organizacyjne
1) Konkurs
zostanie przeprowadzony wśród wychowanków Przedszkola Miejskiego nr 54 we współpracy z Rodzicami w trybie online.

2)  Udział w konkursie jest bezpłatny.

3)  Prace nadesłane na Konkurs muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej niepublikowanymi, nie przedstawianymi na innych konkursach. Nadesłanie pracy na Konkurs jest jednoznaczne ze złożeniem deklaracji o tych faktach.

4)  Prace mogą stanowić dowolną formę plastyczną (np. obraz, rzeźba, kukiełka, pacynka).

5)  Tematyka prac może obejmować:

– przedmiot związany z zwyczajami wielkanocnymi (np. koszyk, palma wielkanocna);

– zwierzę w sposób symboliczny kojarzone z Świętami Wielkanocy;

– motywy roślinne stanowiące element dekoracyjny domów w czasie Świąt Wielkanocy.

6)  Udział w konkursie jest bezpłatny.

7)  Czas trwania konkursu: 28.03.2020 – 06.04.2020 r.

4 Wytyczne dotyczące prac konkursowych

  • Wykonane prace należy sfotografować i przesłać na adres e- mail:
    m.stroinska@pm54.elodz.edu.pl
  • Do przesyłanej fotografii należy dołączyć:

1) zgodę na wykorzystanie pracy przez Organizatora Konkursu poprzez publikację na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych – witrynie facebook Przedszkola Miejskiego nr 54 w Łodzi.

2) metryczkę zawierającą: imię, nazwisko, wiek dziecka, tytuł pracy, adres e-mail.

3)  Zgłoszenie niekompletne nie weźmie udziału w konkursie.

4)  Osoby nadsyłające prace konkursowe wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora Konkursu swoich danych osobowych (Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Dz. U. Nr 133, poz. 833, z późn. zm).

5)  Nadesłane prace zostaną opublikowane na stronie internetowej oraz portalu Facebook w dn. 07.04.20. Jednocześnie uruchomione zostanie głosowanie online dla Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 54.

5 Ocena prac i wyniki konkursu:

  • Prace konkursowe zostaną poddane ocenie drogą głosowania.
  • W głosowaniu mogą wziąć udział wszyscy Rodzice- członkowie zamkniętej grupy Przedszkola nr 54 na portalu facebook, jak również nieposiadający konta w mediach społecznościowych.
  • Każdy Rodzic może oddać jeden głos na wybraną pracę w trybie online według dołączonej instrukcji. Rodzice, nieposiadający konta na portalu społecznościowym facebook będą mieli możliwość oddania głosu drogą e- mail w odpowiedzi na wiadomość wygenerowaną przez Przedszkole Miejskie nr 54.
  • Głosowanie odbędzie się w dniach 07.04.2020 – 11.04.2020 r..
  • Oddane drogą facebook oraz e- mail głosy zostaną dodane w celu podsumowania Konkursu.
  • Oficjalne wyniki konkursu ogłoszone zostaną w dniu 14.04.2020 r. na stronie internetowej Przedszkola nr 54 oraz portalu społecznościowym facebook.

6 Etapy konkursu:

  • Konkurs złożony jest z trzech etapów odbywających się w następujących terminach:

Etap 1: Nadsyłanie prac: 28.03.2020 – 06.04.2020 r.

Etap 2: Głosowanie: 07.04.2020 – 11.04.2020 r.

Etap 3: Oficjalne ogłoszenie wyników: 14.04.2020 r.

7. Nagrody główne i dodatkowe

  • Organizator przyzna trzy nagrody główne (rzeczowe).
  • Organizator zastrzega prawo do przyznania wyróżnień dla wybranych uczestników konkursu na podstawie wewnętrznego głosowania Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 54 w Łodzi.
  • Każdy uczestnik otrzyma dyplom i podziękowanie za udział w konkursie.

zgody-metryczka-wielkanocna-ozdoba

 

Dziś przenosimy się w świat muzyki

Dobrego dnia i miłej zabawy  – Ewa

Dzień dobry 🙂

Dobrze Wam się spało? A może coś się komuś śniło i chce o tym napisać, albo to narysować?

Dzisiaj działamy w krainie muzyki.

Ponieważ lepiej tańczę niż śpiewam 😉 zaprosiłam do pomocy specjalistę 😉 Proponuję zajęcia rytmiki z panią Elizką.

Domowa rytmika z panią Elizką część 1
https://www.youtube.com/watch?v=BggoLK1gMnw

A później zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej. Piosenka do odsłuchania na oficjalnym kanale Majki

Poeksperymentuj rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem.
A może ubarwisz piosenkę grą na instrumencie perkusyjnym? Mogą nim być np. dwa klocki stukające o siebie, klocki zamknięte w pojemniku, pudełko zamiast bębenka.
Mama lub tato mogą zadawać Ci do wystukania rytm, a Ty musisz go dokładnie powtórzyć.
Posłuchaj i policz ile razy mama lub tata zaklaskali – tupnij, zaklaszcz tyle samo razy.

Puść wodze swojej wyobraźni.

https://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI&fbclid=IwAR1q8zeN1MbEHXqZRMKcoTMjTM9RX0xb7tuNW8g-_pGwPfGOD4RjT5m_zHQ

A na dobry cały dzień Wasz ulubiony przebój. Co powiecie na „Gumi misie”? 😉

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Pozdrawiam Magda 🙂
Odzywajcie się do nas – adresy w informacji z 24.03.2020  🙂

Witam 🙂 Marta Was zabierze w świat muzyki poważnej

Zapraszam Was dzisiaj do krainy muzyki.
Chciałabym aby dzieci posłuchały utwory Antonio Vivaldiego “Wiosna” a następnie za pomocą pasteli lub farb spróbowały zilustrować utwór. Jakie instrumenty da się w utworze wysłuchać? Czy podoba Wam się taka muzyka? Jest wesoła czy smutna? Odpowiedzcie proszę na te pytania i podzielcie się odpowiedzią z innymi 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=mFWQgxXM_b8

Na youtube zapraszamy Miśki  Małgosia i Ola 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka – CZĘŚĆ 1 – YouTube

Kolejne odcinki już wkrótce, zapraszam do subskrypcji  kanału muzykalnasowa ️ Piosenki i pomysły na zabawy z muzyką dla dzieci i rodziców przedszkolaków
w zaciszu domowym. Każdy …

www.youtube.com

 

https://www.youtube.com/watch?v=4tZK3mNaOJE

Zabawy z muzyką w domu dla 3-4 latka – CZĘŚĆ 1

Kolejne odcinki już wkrótce, zapraszam do subskrypcji  kanału muzykalnasowa Piosenki i pomysły na zabawy z muzyką dla dzieci i rodziców przedszkolaków w zaciszu domowym. Każdy odcinek jest formą działań umuzykalniających przy akompaniamencie pianina.  …www.youtube.com

https://www.youtube.com/watch…

https://www.youtube.com/watch?v=_4reuXDPyss