Dziś kodowanie, rozkodowywanie czyli w królestwie matematyki….

Witajcie!
Dziś w Naszym Wirtualnym Przedszkolu króluje matematyka i kodowanie. Zaproponujemy Wam wiele różnych aktywności matematycznych. Możecie je wykonać dziś lub w każdym innym dogodnym momencie tego tygodnia.

Zabawy matematyczne z guzikami, lub drobnymi klockami:
Małe czy duże:
Wybierz z dzieckiem klocki wyraźnie różniące się wielkością, pokazuj je mówiąc – ten klocek jest duży, a ten mały…. Ten jest największy…. Poproś dziecko aby wskazało klocek duży, mały…
Ułóżcie je wg wielkości- (wykorzystajcie 4 -5 sztuk)

Więcej czy mniej
Pogrupuj guziki (klocki lub inne drobne przedmioty które macie w domu) na  zbiory  .

Na początku niech dziecko zdecyduje jak chce je podzielić (uporządkować) te przedmioty – może to być ze względu na kolor, wielkość , kształt lub jeżeli wykorzystujecie guziki – to ze względu na ilość dziurek. Przeliczcie elementy  w zbiorach.

Wybierzcie dwa zbiory – z największą i najmniejsza ilością elementów – zapytajcie dziecko- gdzie jest najwięcej , gdzie jest najmniej. Możecie sprawdzić o ile jest więcej – ustawiając przedmioty w pary.

Figury i kształty – dziecko układa z drobnych przedmiotów koło, kwadrat, trójkąt
A później tworzy , dowolne,  własne kompozycje.
Rysowanie
Niech dziecko rysuje na kaszy kształty: koła, fal, linii pionowych, poziomych…
Co gdzie jest  –   przygotujcie z dzieckiem sylwety: słońca, chmur, zwierząt…. Możecie je narysować i wyciąć lub wykorzystać naklejki, ilustracje z gazet itp.

Niech kasza manna to będzie – plaża. Bawcie się w określanie położenia, używajcie określeń – na środku, na górze, na dole, obok, nad…Połóżcie na środku jakąś drobną zabawkę, nad nią motyla, na górze dwie chmury, na dole piłkę…różnice – podworko brzydkie-kaczatko
Pozdrawiam Ewa 🙂

Dzień dobry!
Oto propozycja zabaw matematycznych na dzisiaj.
W załączonym pliku znajduje się kilka zadań:

  • Połącz cień zwierzątka z jego właścicielem;
  • Policz zwierzątka na obrazkach;
  • Spróbuj odwzorować podany na kratownicy wzór;
  • Stwórz kody, które zaprowadzą konia do stajni wg. instrukcji.
    Wykorzystując załączone do zestawu gry planszowe będziecie mieli też okazję, aby zatańczyć i zaśpiewać lub zamienić się w Małych Tropicieli poszukujących oznak wiosny ☀️ Możecie wybrać ćwiczenie lub wykonać wszystkie, do czego gorąco zachęcam – Małgosia
    propozycje-zabaw-matematycznychJak wprowadzić można dziecko w świat matematyki? Liczenie jest fajne i przyjemne. Kilka propozycji jak w łatwy sposób można samemu zrobić gry matematyczne w domu pomocne w nauce liczenia:
    https://mamotoja.pl/matematyka-dla-dzieci-zbior-pomyslow-na-zabawy-matematyczne,nauka-liczenia – pozdrawiam Ola 

    Dzień dobry 🙂
    Wiosna wkradła się również w szeregi Królowej Nauk – matematyki. Spróbujcie ułożyć kolorowe kwiatki jak w sudoku oraz dorysować drugą połowę biedronki. Zachowajcie swoje biedronki i pochwalcie się nimi po powrocie do przedszkola.
    połówka-biedronki sudoku-kwiatki
    Dobrej zabawy życzy Marta
    Pobawcie się w przeliczanie (karta 1) – zadanie dla tych, którzy potrafią już liczyć ;-). Jeśli jest kłopot z wydrukowaniem, można poprosić rodziców o zapisanie podobnych zadań na kartce.karta-1
    W ramach programu „Uczymy Dzieci Programować” proponuję wiosenną zagadkę 🙂
    Poproś kogoś starszego o narysowanie kratownicy 10 cm na 10 cm (możesz też poprosić o wydrukowanie jej). Nad górnymi okienkami napisz kolejne litery alfabetu (zacznij od A). Z lewej strony kratownicy (pomyśl, która to jest lewa strona 😉 ) napisz cyfry – zacznij od 1. Poproś mamę lub tatę o podpowiedzi. Naszykuj kredki w kolorze: ciemno niebieskim, żółtym, błękitnym, czarnym, czerwonym i zielonym. Przypomnij sobie jak ustawialiśmy kubeczki, jak znajdowaliśmy właściwe kratki. Pamiętasz? To do dzieła. Ciekawa jestem co ukryło się na obrazku, który powstanie.
    Czerwone kratki: E8, F8,
    Żółte kratki: E1, F2, E2, F1,
    Błękitne kratki: C4, G4, C5, H5, D4, H4,
    Czarne kratki: G5, D5,
    Ciemno niebieskie kratki: A1, I1, J1, B1, C1, H1, I9, B2, A2, I2, A9, H10, A10, B9, B10, E10, C10, J10, D10, G10, F10, I10, J9,
    Zielone kratki: B7, C6, H9, C7, H7, C8, G9, C9, I7, D6, H8, D7, G8, D8, D9, H6, G7, F9, E6, E7, G6, F7, E9, F6.

    A może chcecie zrobić zagadkę dla mnie i dla innych przedszkolaków? Zakodujcie (zakolorujcie) swoje kratki, podyktujcie symbole kratek mamie lub tacie i poproście, żeby je zapisali w komentarzu. Powodzenia 🙂 Magda

     

    Więcej zabaw i propozycji na naszej grupie zamkniętej na FC

 

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.