Propozycje na dziś

Dzień Dobry! 😊 Posłuchajcie wiersza pt. „Łąka” autorstwa Małgorzaty Strzałkowskiej. Zilustrujcie jego treść ruchem, gestem i mimiką, wyrażając emocje towarzyszące bohaterom. Co dzieci znalazły na łące? O czym przypomina nam wiersz? O kogo powinniśmy zawsze dbać i dlaczego? https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw&fbclid=IwAR0eOb7650UBYfE7aHJur7_EmbqLmpio4uIIIvjL_By0DWYh8YUDpxISPTM
Posłuchajcie kolejnego wiersza o Łące i odpowiedzcie na pytania:

  • Kto pracuje na łące?
  • Czym zajmuje się Pszczoła?
  • Jaką prace wykonują Mrówki?
  • Co otrzepuje swoimi skrzydełkami Motyl?
  • Jakie kwiaty polerują Osy?

Proponuję, abyście wykonali też ilustrację do wiersza. Narysujcie wszystkich jego bohaterów i ozdóbcie łąkę pięknymi, kolorowymi kwiatami 😊🙂

„Rano na łące” Mieczysława Buczkówna

Słońce.Na łące wszyscy pracują od samego ranka:
Pszczoła we wnętrzu rumianka odkurza żółty dywanik ze złotego pyłu.
Mrówki- ścieżkę oczyściły. Aż świeci każde ziarnko piasku.
Motyl skrzydełkami otrzepuje krople rosy z koniczyny.

Osy- polerują listki jaskrów, aż oczy bolą od blasku! Możecie spróbować wykonać Mieszkańców Łąki z kolorowych pasków 😊

https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc&fbclid=IwAR3xcVMm_IaHT8UkFFC1zhgPlwL8KO3-REFI9v9l2hXTYBeRY4QRG7B0KNA

Mieszkańcy łąki z papierowych pasków / pomysły zabaw / zabawy plastyczne / paper craft / kids craft – YouTube

Mieszkańcy łąki z papierowych pasków / pomysły zabaw / zabawy plastyczne / paper craft / kids craft

www.youtube.com

Kogo możemy spotkać na łące? Wymieńcie mieszkańców łąki i spróbujcie powtórzyć ich nazwy 😊

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs&fbclid=IwAR3uF7mCrUENw_rfZNpSTARWNhikkBAMecNsSGsIEevZDemn6OcjjoxrBFc

Czy pamiętacie piosenkę o Pszczółkach? Dziś bohaterami piosenki będą Mrówki  😊 Let’ s count! Let’ s sing! 🙂 Have a nice day!!!

https://www.youtube.com/watch?v=2S__fbCGwOM

Dzień dobry, witam Was !!!!!
Na początek zapraszam na spacer ze Skrzatem Borówką. Zabierze Was na łąkę, pokaże jakie rośliny i zwierzęta można tam spotkać.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Posłuchajcie opowiadania pt. ,, Zielona żabka’’. A później odpowiedzcie na pytania:

– Dlaczego żabka uważała, że jest brzydka i nieciekawa?

– Jakie owady spotkała na łące?

– Dzięki czemu bocian nie zauważył żabki?

– A jak inne zwierzątka mogą uniknąć niebezpieczeństwa? Niektóre szybko biegają- mogą więc uciec, inne brzydko pachną- więc są raczej nieatrakcyjne… porozmawiajcie z rodzicami o zwierzętach i ich sposobach na obronę.

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała.
– Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
– Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
– Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
– Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
– Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
– Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
– Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

 

A teraz sprawdźcie, czy dużo już wiecie nt łąki.
Proponuję Wam – quiz. Po przeczytaniu zdania- rymowanki, zastanówcie się , czy jest ona prawdziwa, czy nie. Za pomocą znaków – np.: klaśnięcie-  oznacza prawda    ,   tupnięcie – nieprawda
oceńcie jej sens.

– Dzisiaj byłam na łące i widziałam dwa zające,

– Spotkałam także lwa, który straszył mnie – łaaa, łaaa,

– Dwa pająki brykały nad stawem,

– Osa latała mi koło nosa,

– Żaba rozmawiała z dziewczynką,

– Zające kicały i mlecze zjadały,

– Biedronki biegały, ogonkiem merdały,

– Bociany były głodne i szukały żab,

– Świerszcze pięknie grały i czas mi umilały.

 

Do zilustrowania wierszyka można również wykorzystać rękawiczki lub sylwety dłoni wycięte z papieru.  Spróbujcie liczyć najpierw do 5 później coraz więcej.
Pięć zajączków małych kica na polanie.        Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi  palcami.

 

Gdy się jeden schowa, to ile zostanie?        dziecko chowa jeden palec, a pozostałe są

wyprostowane – przelicza ile zostało

 

Pięć zajączków małych kica na polanie.        Jak poprzednio- dziecko otwiera dłoń, porusza wszystkimi palcami

Gdy się dwa schowają, to ile zostanie?        chowa dwa palce, przelicza

Pięć zajączków małych kica na polanie .       Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami.

Gdy się trzy schowają, to ile zostanie?          chowa trzy palce, przelicza

Pięć zajączków małych kica na polanie.        Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami.

Jak odejdą cztery, to ile zostanie?                 chowa cztery palce,

Pięć zajączków małych kica na polanie.        Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami.

Kiedy pięć się schowa, to ile zostanie?           Dziecko chowa i przytrzymuje wszystkie palce

Pięć zajączków małych już do mamy kica .   Dziecko ponownie porusza wszystkimi palcami.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca!             Splećcie dłonie

Teraz coś dla starszych przedszkolaków- na jaką głoskę rozpoczynają się nazwy: łąka, biedronka….

https://www.janauczycielka.blog/2020/05/na-jaka-goske-aka-gra-interaktywna.html?fbclid=IwAR0CkAjyDzMnS7wi-qECelTJETZY4OIjW2O50pWu5emm2szIPiGIKL0YvaE

Tutaj znajdziecie inne wiosenne gry i łamigłówki .

https://www.youtube.com/watch?v=T53SX7H_bgk&feature=youtu.be

 

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.